ساعات پاسخگویی : شنبه تا شنبه- ساعت 8 صبح تا 4 بعد از ظهر

تهران، بلوار جلال‌ال احمد، نرسیده به خیابان کارگر شمالی، دانشکده علوم اجتماعی ​​​​​​​

آدرس ایمیل:
​​​​​​​ hamdoa.ir@gmail.com

کانون همیاری دانشجویان دختر دانشکده علوم اجتماعی

نقطه عطف کانون همیاری دانشجویان دختر علوم اجتماعی

در جلسه‌ای غیررسمی که در تاریخ ۲۸ اردیبهشت در دفتر خانم دکتر بهار برگزار شد، تعدادی از دانشجویان فعال و آشنا با دیگر دانشجویان حضور داشتند. در ادامه، برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های آتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت: یکی از دانشجویان که با یک روان‌پزشک هیئت علمی دانشگاه تهران همکاری دارد، اعلام کرده است که به صورت داوطلبانه آماده حمایت غیررسمی از دانشجویانی است که در معرض خطر خودکشی قرار دارند و تمایلی به دریافت حمایت رسمی از مرکز مشاوره ندارند. این حمایت شامل فراهم‌سازی شرایط لازم برای درمان و در صورت نیاز، بستری در بیمارستان‌های تحت حمایت دانشگاه تهران می‌باشد. هدف اصلی، تسهیل فرآیندهای فوری و اورژانسی برای دانشجویانی است که در معرض خطر هستند، تا بتوان در سریع‌ترین زمان ممکن و با کم‌ترین موانع، آنان را در فرآیند درمان و بستری یاری رساند. لازم به ذکر است که شناسایی دانشجویان در معرض خطر، توسط خود دانشجویان انجام خواهد شد و این دانشجویان افرادی را که با مسائل روانی و افسردگی حاد مواجه هستند، می‌شناسند. در ادامه، نیاز به تراپی و حمایت‌های روانشناختی مورد بررسی قرار گرفت. قرار شد با شناسایی دانشجویانی که نیازمند تراپی هستند، ارتباط لازم برقرار شده و این دانشجویان بتوانند یا به صورت داوطلبانه و رایگان، یا با پرداخت هزینه از طریق کانون، با تراپیست‌های متخصص در ارتباط قرار گیرند. همچنین، به منظور پیشگیری از بروز مسائل روانی و ارتقای سلامت روحی دانشجویان، درباره راه‌اندازی فضاهای ورزشی و تفریحی، از جمله زمین چمن دانشکده و باشگاه، بحث و تبادل نظر شد. در نهایت، تصمیم بر این شد با ریاست دانشکده صحبت شود که این امکانات در کوتاه‌ترین زمان ممکن راه‌اندازی شوند تا به کاهش فشارهای روانی و ترویج فعالیت‌های سالم کمک کنند در ادامه، عنوان شد که برخی از دانشجویان کم بضاعت به لحاظ مالی مهارت‌های لازم را برای انجام طرح‌ها و پروژه‌های مختلف علمی دارند. بر این اساس، قرار شد با همکاری افرادی که روابط مطلوب با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط دارند، طرح‌هایی بر مبنای رزومه و توانمندی‌های دانشجویان تعریف شده و اجرا شود تا از بروز افسردگی و احساس بی‌هدفی در این قشر جلوگیری گردد. در پایان، تعدادی از دانشجویان اعلام کردند که مهارت‌های زبان‌آموزی بالایی در زبان‌های انگلیسی، روسی، فرانسوی و آلمانی دارند و می‌توانند در قالب کارگاه‌های داوطلبانه، این مهارت‌ها را در اختیار سایر دانشجویان قرار دهند.